Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

η κάλπη του φόρουμ

τι θα γίνει μετά την εγκύκλιο της κυβέρνησης για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου?

Το δημοψήφισμα λήγει την Πέμ Αύγ 29, 2019 9:05 am

απολύτως τίποτα, λίγος ντόρος στην αρχή και μετά μια απ’ τα ίδια
1
7%
θα σφίξουν αρκετά τα πράγματα στους περισσότερους δημόσιους χώρους, αλλά θα μείνουν λίγες καβάτζες
10
67%
μέσα σε λίγους μήνες δεν θα μπορούμε να καπνίζουμε πουθενά, ούτε σε καφέ-μπαρ-ταβέρνα
4
27%
 
Σύνολο ψήφων: 15
Άβαταρ μέλους
suleygiannis
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2365
Εγγραφή: Τρί Φεβ 06, 2018 7:28 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από suleygiannis »

Πίσω από το καζίνο της Πάρνηθας μια χαρά καπνίζουν. ΄Εχει πάρκινγκ και δε νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να πει κανείς σε κάποιον μην καπνίζεις σε ανοιχτό χώρο. Ποιος θα το πει;
Τώρα από εκεί και πέρα αυτά με τη μείωση της κίνησης και την πτώση του τζίρου τα θεωρώ υπερβολές.. το έχω δει με τα μάτια μου ότι δεν υπάρχει πτώση στα μαγαζιά. απλά γκρίνια για την γκρίνια. στο καζίνο έχω καιρό να πάω.
Θεωρώ όμως ότι κάποια μαγαζιά ίσως έχουν πρόβλημα. Αυτά στα οποία σύχναζαν καπνιστές πούρου και έκαναν κατανάλωση ποτών. Αυτά ίσως έχουν πρόβλημα.
Ρε μαν ρε μπρο
gregpap
Δημοσιεύσεις: 139
Εγγραφή: Παρ Σεπ 06, 2019 4:25 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από gregpap »

Στο Κολωνάκι πάντως μια χαρά καπνίζουν από τις 12 κ μετά...ειδικά στο mayor γίνεται κ ανταγωνισμός ποιος θα κάψει το μεγαλύτερο πούρο...γενικά νομίζω ότι μόνος στα εστιατόρια κρατιέται κ καλώς γίνεται κ σε οκα τα καφέ μπαρ γίνεται της φουμας...
Επίσης σε μπουζούκια το ιδιο, δεν γίνεται να κοπεί το κάπνισμα απλά δεν σου βγάζουν τασάκια....στρουθοκαμηλισμός


Sent from my iPhone using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
alexandros
Founding Fathers
Δημοσιεύσεις: 2594
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 08, 2018 4:31 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από alexandros »

τα ελεγα δεν τα ελεγα?
ποια???
οτι θα βρουν το παραθυρακι γιατι δεν γινεται να συνεχισει αυτο το φασιστικο αποφασιζω και διαταζω τι θα κανετε στην επιχειρηση σας
σας ελεγα οτι θα γινει κατι σαν κλειστη λεσχη, καποιο κλαμπ ή κατι τετοιο και με κοροιδευαν μερικοι μερικοι




Ο αντικαπνιστικός νόμος έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και το κάπνισμα έχει σταματήσει σχεδόν σε όλα τα καφέ και εστιατόρια.
Την ίδια ώρα τα πρόστιμα είναι τσουχτερά και τα κλιμάκια ελέγχου αναζητούν παραβάτες.
Κι όμως, οπως αναφέρει το larissanet.gr χρησιμοποιώντας ένα «παραθυράκι» του νόμου φαίνεται πως είναι δυνατόν, έχοντας κάποιες προϋποθέσεις, να λειτουργήσει εντός ενός καφέ ή καφενείου ξεχωριστός χώρος για καπνιστές, δηλαδή μια καπνιστική λέσχη που δεν θα έχει καμιά επαφή με το υπόλοιπο κατάστημα. Στις αρχές Φεβρουαρίου μια τέτοια λέσχη αναμένεται να λειτουργήσει στο καφενείο «Πέταλο», επί της οδού Σκαρλάτου Σούτσου 9 στη Λάρισα. Στο καφενείο θα υπάρχουν περίπου 25 τετραγωνικά αυτόνομος χώρος για τους καπνιστές.
Πώς θα λειτουργήσει η καπνιστική λέσχη

Ο Πάνος Γαρουφαλιάς μίλησε με την Έφη Λακμέτα, δικηγόρο Λάρισας, υποψήφια διδάκτορα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η οποια ανέλαβε την μετατροπή τμήματος του καταστήματος σε καπνιστική λέσχη και εξηγεί στη larissanet κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο.
Νομοθετικό πλαίσιο και αντικαπνιστικός νόμος

«Το μόνο νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα είναι ο αντικαπνιστικός νόμος. Αυτό το πλαίσιο δεν προβλέπει χορήγηση για άδεια καπνιστικής λέσχης. Ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί να γίνει χρήση καπνού ή άλλων καπνικών ειδών, σε δημόσιους χώρους και δημόσια κτίρια, καθώς και σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μπορούμε να μετατρέψουμε το δημόσιο χώρο σε ιδιωτικό», αναφέρει η κα Λακμέτα.
Αυτό είναι λοιπόν και το «κλειδί» για να δημιουργηθεί η καπνιστική λέσχη.
Ενας απομονωμένος χώρος για καπνιστές

Έτσι ανάλογα με την δυνατότητα του καταστήματος μπορεί να δημιουργηθεί ένας ιδιωτικός χώρος ο οποίος θα είναι εντελώς απομονωμένος, με δική του είσοδο, που θα εξυπηρετεί τους καπνιστές. Κάπως έτσι θα γίνει και στο εν λόγω καφενείο.
Σε αυτόν τον χώρο δεν έχει πρόσβαση ούτε το προσωπικό, ούτε ο ιδιοκτήτης και κανείς άλλος εκτός από τα μέλη της λέσχης. Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να γίνει τροποποίηση στο μισθωτήριο ώστε απευθείας να εκμισθωθεί ο χώρος από τον ιδιοκτήτη στα μέλη του συλλόγου, δηλαδή στα μέλη της καπνιστικής λέσχης. Τα μέλη της καπνιστικής λέσχης θα μπορούν με την διαδικασία του self service να παίρνουν τον καφέ τους ή ότι άλλο επιθυμούν και στην συνέχεια να επιστρέφουν στο χώρο των καπνιστών.



Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/larisa ... -kapnistes



μεχρι τοτε σπιτι μου ... γενικη εισοδος 10ε για τους αντικαπνιστες(Γιαννη), δωρεαν για τους καπνιστες :lol:
These users thanked the author alexandros for the post (total 5):
harmonicaDimitrisLocHAsMixalis81ΤάκηςTournesol
οὔτε γὰρ ἄρχειν οὔτε ἄρχεσθαι ἐθέλω
Άβαταρ μέλους
Mixalis81
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 31, 2018 7:53 am

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από Mixalis81 »

Θα μετέχουμε στο μισθωτήριο του συγκεκριμένου χώρου ή θα είναι εικονικό ολο αυτο? Γιατί αμα είναι να πληρώνεις και "συνδρομή " δεν κάνουμε τπτ..
Τεσπα ,ελπίζω να βρεθεί γρήγορα μια λύση ώστε αρκετά μαγαζιά να μετατρέψουν χώρους για καπνίζοντες γιατι μας έσπασαν τους όρχεις...
Άβαταρ μέλους
Fairlight
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1116
Εγγραφή: Τρί Φεβ 06, 2018 2:08 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από Fairlight »

Όσο και να σας προκαλεί εντύπωση πάντως δεν βλέπω με καλό μάτι να γεμίσει όλη η Ελλάδα με καπνιστικές 'λέσχες'. Πρώτον γιατί μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ύπαρξη της λέσχης εκεί που έχει πραγματικά νόημα και δεύτερον γιατί αν υπάρχουν περιορισμοί (ειδικά από το κράτος) μπορεί όντως να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό.

Βέβαια αυτά θα είχαν λυθεί και τα 2 αν απλά ο ιδιοκτήτης είχε την επιλογή.

Επίσης είναι τόσο μεγάλη η παράνοια σε αυτή την χώρα που όπως φαίνεται και από το κείμενο ένα ιδιωτικός χώρος δημόσιας χρήσης είναι 'δημόσιος χώρος'. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα πρέπει να δημιουργηθεί ιδιωτικός χώρος μέσα στον ιδιωτικό χώρο :?. Από την άλλη πρέπει να βαπτιστεί ο ιδιωτικός χώρος δημόσιος από το κράτος πατερούλη, γιατί ο μπαμπάς πρέπει να βάζει κανόνες στην επιχείρηση, να την φορολογεί και να της παίρνει τα λεφτά και γενικά να προσέχει για το καλό της.
Sate~yurosu

Πες μου. Τι είσαι??? Είσαι pleb? (Project: the pleb sessions)

Τα λέμε το άλλο καλοκαίρι.
Άβαταρ μέλους
suleygiannis
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2365
Εγγραφή: Τρί Φεβ 06, 2018 7:28 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από suleygiannis »

alexandros έγραψε:
Σάβ Ιαν 11, 2020 12:02 pm
«Το μόνο νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα είναι ο αντικαπνιστικός νόμος. Αυτό το πλαίσιο δεν προβλέπει χορήγηση για άδεια καπνιστικής λέσχης. Ο νόμος ορίζει ότι δεν μπορεί να γίνει χρήση καπνού ή άλλων καπνικών ειδών, σε δημόσιους χώρους και δημόσια κτίρια, καθώς και σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μπορούμε να μετατρέψουμε το δημόσιο χώρο σε ιδιωτικό».
Αυτό είναι λοιπόν και το «κλειδί» για να δημιουργηθεί η καπνιστική λέσχη.
Ενας απομονωμένος χώρος για καπνιστές
Έτσι ανάλογα με την δυνατότητα του καταστήματος μπορεί να δημιουργηθεί ένας ιδιωτικός χώρος ο οποίος θα είναι εντελώς απομονωμένος, με δική του είσοδο, που θα εξυπηρετεί τους καπνιστές. Κάπως έτσι θα γίνει και στο εν λόγω καφενείο.
Σε αυτόν τον χώρο δεν έχει πρόσβαση ούτε το προσωπικό, ούτε ο ιδιοκτήτης και κανείς άλλος εκτός από τα μέλη της λέσχης. Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να γίνει τροποποίηση στο μισθωτήριο ώστε απευθείας να εκμισθωθεί ο χώρος από τον ιδιοκτήτη στα μέλη του συλλόγου, δηλαδή στα μέλη της καπνιστικής λέσχης. Τα μέλη της καπνιστικής λέσχης θα μπορούν με την διαδικασία του self service να παίρνουν τον καφέ τους ή ότι άλλο επιθυμούν και στην συνέχεια να επιστρέφουν στο χώρο των καπνιστών.
Λοιπόν για να μην τρελαθούμε εντελώς:
Ό,τι γράφω αφορά το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο και προκύπτει εκ του νόμου που ισχύει και όχι εκ του νόμου που φαντάστηκα ή τον ερμήνευσα όπως μου κ...ωσε. Στα νομικά αυτό λέγεται de lege lata (με βάση τον ισχύοντα νόμο) και όχι de lege ferenda (το νόμο που θα έπρεπε να ισχύει).
Ο νόμος 4633/2019 ορίζει τα εξής:
«Άρθρο 3
1. Εκτός από όσες απαγορευτικές ή περιοριστικές διατάξεις ισχύουν και εφαρμόζονται ήδη, απαγορεύεται πλήρως, το κάπνισμα και η κατανάλωση προϊόντων καπνού στους ακόλουθους χώρους:
(α) σε όλους τους δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, κλειστούς ή στεγασμένους, που χρησιμοποιούνται για την παροχή εργασίας, εξαιρουμένων των χώρων που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή προϊόντων καπνού,
(β) σε όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιδίως τα καταστήματα παρασκευής και προσφοράς φαγητών, ποτών, γλυκισμάτων, κάθε είδους παρασκευασμάτων γάλακτος, μικτών καταστημάτων και κέντρων διασκέδασης κατά την έννοια των διατάξεων της υπ’ αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ.47829/2017 Υγειονομικής Διάταξης (Β΄ 2161), εξαιρουμένων των εξωτερικών τους χώρων, σε περίπτωση που είναι περιμετρικά ανοικτοί σε δύο πλευρές τουλάχιστον. Ως «εσωτερικός χώρος», για την εφαρμογή του παρόντος, νοείται και το αίθριο ή ο χώρος με συρόμενη ή αποσπώμενη οροφή, όπως και κάθε χώρος, με σκέπαστρο και ταυτόχρονα κλεισμένος με οποιονδήποτε τρόπο περιμετρικά.
(γ) στους παντός είδους κλειστούς χώρους αναμονής,
(δ) στα αεροδρόμια, εξαιρουμένων των χώρων που ειδικά θα προσδιοριστούν για τους καπνιστές,
(ε) στους σταθμούς μεταφορικών μέσων και επιβατικών σταθμών λιμένων,
(στ) στα παντός είδους κυλικεία,
(ζ) στα παντός είδους μέσα μαζικής μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων των επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων, με μετρητή (ταξί) και αγοραίων,
(η) στα πάσης φύσεως αυτοκίνητα, ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης, όταν επιβαίνουν ανήλικοι κάτω των 12 ετών.


Κρίσιμη λοιπόν έννοια για το θέμα που συζητάμε δεν είναι το αν ο χώρος είναι δημόσιος ή ιδιωτικός, εκτός αν φυσικά ορίζεται ειδικά στο νόμο, όπως πχ σε χώρους εργασίας. Εδώ μιλάμε μόνο για μπαρ, εστιατόρια κλπ. Τα οποία φυσικά είναι χώρος εργασίας. Άρα για την απαγόρευση σε αυτά αρκεί και το πρώτο εδάφιο της πρώτης παραγράφου.
Κρίσιμη έννοια είναι το αν ο χώρος αυτός είναι ή όχι υγειονομικού ενδιαφέροντος. Το ποιος χώρος είναι υγειονομικού ενδιαφέροντος ορίζεται σε άλλο νόμο. Άρα, αν κάποιος χώρος είναι δημόσιος ή ιδιωτικός είναι παντελώς αδιάφορο για το θέμα που συζητάμε. Το κάπνισμα απαγορεύεται σε κάθε χώρο υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Και προφανώς, είναι αυτονόητο ότι μπορώ να μισθώσω το ακίνητο μου ή μέρος αυτού σε ομάδα καπνιστών, σε ομάδα αντικαπνιστών, σε ομάδα διάσωσης της μπλε παπαρούνας κλπ.
Άρα, κοινώς με το παραπάνω άρθρο λέγεται κάτι μεταξύ αυτονόητης εξυπνάδας και αυταναιρούμενης μπαρούφας.
These users thanked the author suleygiannis for the post:
Greekos
Ρε μαν ρε μπρο
Άβαταρ μέλους
suleygiannis
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2365
Εγγραφή: Τρί Φεβ 06, 2018 7:28 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από suleygiannis »

Και μιας και ξεκίνησα να το πιάσω νομικά το θέμα, ας δούμε και μερικά άλλα στοιχεία, προκειμένου να μη βομβαρδιζόμαστε με βλακείες που ακούμε γενικότερα.
Η εισηγητική έκθεση του νόμου που ανέφερα παραπάνω, αναφέρει ότι ο νόμος εκδόθηκε για να συμμορφωθεί η Διοίκηση (το κράτος) στην υπ' αρ. 551/2019 απόφαση του ΣτΕ. Τι λέει όμως αυτή η απόφαση (παραλείπω τα δικονομικά και άλλα αυστηρά νομικά θέματα):
Με το άρθρο πρώτο του ν. 3420/2005 (Α΄298) κυρώθηκε η Σύμβαση Πλαίσιο για τον έλεγχο του καπνού που υιοθετήθηκε από την 56η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στις 21 Μαΐου 2003. Στο προοίμιο της εν λόγω σύμβασης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι τα συμβαλλόμενα μέρη απηχούν “την ανησυχία της διεθνούς κοινότητας για τις καταστρεπτικές επιπτώσεις που έχουν η κατανάλωση καπνού και η έκθεση σε καπνό στην υγεία, την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον παγκοσμίως” και ανησυχούν έντονα “για την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης και παραγωγής σιγαρέτων και λοιπών προϊόντων καπνού, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς και για το σχετικό βάρος που επωμίζονται οι οικογένειες, οι φτωχοί και τα εθνικά συστήματα υγείας” και αναγνωρίζουν ότι “η επιστήμη έχει αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η κατανάλωση καπνού και η έκθεση σε καπνό προκαλούν θάνατο, ασθένειες και αναπηρία και ότι υπάρχει χρονική υστέρηση της εκδήλωσης των νόσων που προκαλούνται από τον καπνό έναντι της έκθεσης σε καπνό των άλλων χρήσεων προϊόντων καπνού” και ότι “τα σιγαρέτα και ορισμένα άλλα προϊόντα τα οποία περιέχουν καπνό είναι ειδικά επεξεργασμένα ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν εξάρτηση και ότι ο καπνός που παράγουν και πολλές από τις ενώσεις που περιέχουν είναι φαρμακολογικά ενεργές, τοξικές, μεταλλοξογόνες και καρκινογόνες ουσίες και ότι η εξάρτηση από τον καπνό έχει καταταχθεί ως διαταραχή στις σημαντικότερες διεθνείς ταξινομήσεις νόσων”. Στη διάταξη του άρθρου 3 του άρθρου πρώτου του ανωτέρω νόμου ορίζεται ότι: “Σκοπός της παρούσας Σύμβασης και των πρωτοκόλλων της είναι να προστατεύσουν τη σημερινή και τις μελλοντικές γενεές από τις καταστρεπτικές επιπτώσεις που έχουν η κατανάλωση καπνού και η έκθεση σε καπνό στην υγεία, την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον παρέχοντας ένα πλαίσιο εφαρμογής μέτρων για τον έλεγχο του καπνού από τα Συμβαλλόμενα Μέρη σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο με σκοπό τη διαρκή και ουσιαστική μείωση της κυριαρχίας της χρήσης του καπνού και της έκθεσης σε καπνό”.
Επειδή, με τις αναφερθείσες στη σκέψη 4 διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 6 του ν. 3868/2010, από την 1-9-2010 επεβλήθη απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος στους κλειστούς ή στεγασμένους χώρους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, εξαιρουμένων των καζίνο και των κέντρων διασκέδασης με εμβαδόν άνω των 300 τ.μ. με ζωντανή μουσική, για τα οποία η εν λόγω απαγόρευση ισχύει από την 1-6-2011. Στη συνέχεια, με τη διάταξη του άρθρου 45 του ν. 3986/2011, παρεσχέθη στα τελευταία αυτά καταστήματα (καζίνο και κέντρα διασκέδασης με εμβαδόν άνω των 300 τ.μ. με ζωντανή μουσική) η δυνατότητα να δημιουργούν στους κλειστούς ή στεγασμένους χώρους τους, χώρους καπνιζόντων μέχρι το 1/2 του συνολικού εμβαδού του καταστήματος, υπό την προϋπόθεση της καταβολής ετήσιου τέλους ύψους 200 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Συνεπώς, με την ανωτέρω διάταξη θεσπίσθηκε εξαίρεση από την απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος στους κλειστούς ή στεγασμένους χώρους των ανωτέρω καταστημάτων, η ενεργοποίηση της οποίας εξαρτάται αποκλειστικώς από την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (τέλους).
η εν λόγω εξαίρεση από την απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος δεν θεσπίσθηκε επί τη βάσει κριτηρίων προκυπτόντων από την προαναφερθείσα διεθνή σύμβαση, αλλά, αντιθέτως, υπαγορεύθηκε όπως εξ άλλου προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση του ν. 3896/2011, από δημοσιονομικούς λόγους, ήτοι από λόγους που παρίστανται, κατ’ εξοχήν, απρόσφοροι για την εξυπηρέτηση των επιδιωκομένων από την εν λόγω διεθνή σύμβαση σκοπών. Κατ’ ακολουθίαν, η προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 45 του ν. 3986/2011 είναι ανίσχυρη, ως αντιβαίνουσα στις διατάξεις της κυρωθείσης με το άρθρο πρώτο του ν. 3420/2005 διεθνούς συμβάσεως για τον έλεγχο του καπνού, η οποία, όπως αναφέρθηκε στη σκέψη 8, μετά την κύρωσή της με τη διαδικασία του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος, έχει αποκτήσει επαυξημένη τυπική ισχύ έναντι κάθε αντίθετης διάταξης της εσωτερικής νομοθεσίας. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη με την υπό κρίση αίτηση υπ’ αριθ. Υ1/Γ.Π./οικ.93828/18-8-2011 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τον τίτλο «Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία χώρων καπνιζόντων εντός των καζίνο και των κέντρων διασκέδασης, με μουσική, άνω των 300 τ.μ.» (Β΄2026), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την υπ’ αριθ. Υ1/Γ.Π.οικ. 134274/23-11-2011 κοινή απόφαση των ίδιων Υπουργών (Β΄2931), εκδοθείσα επί τη βάσει της ανωτέρω μη εγκύρου εξουσιοδοτικής διατάξεως του άρθρου 45 του ν. 3986/2011, είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, για τον λόγο αυτόν, πρέπει να ακυρωθεί, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση.


Συμπέρασμα: Το κράτος έχει ευχέρεια να θέτει περιορισμούς στους χώρους καπνίσματος επιλέγοντας με βάση τα κριτήρια που είναι συναφή με τους σκοπούς της Διεθνούς Σύμβασης. Τα οικονομικά ανταλλάγματα για να βγάλει λεφτά το κράτος δεν είναι νόμιμα κριτήρια. Το κράτος μπορεί να απαγορεύσει ολικά το κάπνισμα σε χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Και κάτι γενικότερο. Η Διεθνής Σύμβαση που έχει κυρωθεί από τη Βουλή έχει ανώτερη τυπική ισχύ από τους νόμους του Κράτους.
These users thanked the author suleygiannis for the post:
Tournesol
Ρε μαν ρε μπρο
Άβαταρ μέλους
Τάκης
Moderator
Δημοσιεύσεις: 8893
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 03, 2018 10:43 am

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από Τάκης »

αυτό λέγεται και σκληρό πορνό Γιάννη...
papa was a rolling stone...
Άβαταρ μέλους
suleygiannis
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2365
Εγγραφή: Τρί Φεβ 06, 2018 7:28 pm

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από suleygiannis »

Τελειώνω το νομικό κομμάτι με μία ακόμα πιο ενδιαφέρουσα απόφαση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου. Δε θα σας κουράσω άλλο. Απλά αυτή η απόφαση απαντά σε όλες τις απόψεις που έχουν κατατεθεί κατά της εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου. Ξαναλέω, οι δικαστές τα λένε αυτά, δεν τα λέω εγώ. Και δεν ήξερα ότι τα είχαν πει.
Λοιπόν, η απόφαση 4172/2012 του ΣτΕ αναφέρει:
Το δικαστήριο ανέλαβε την υπόθεση έπειτα από αίτηση ακύρωσης του πολιτικού κόμματος ΚΟΤΕΣ - "Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση" (Κ.Ο.Τ.Ε.Σ.). :lol: το ως άνω πολιτικό κόμμα έχει έννομο συμφέρον στην άσκηση της αιτήσεως εν όψει των σκοπών του κατά την ιδρυτική του διακήρυξη, στους οποίους περιλαμβάνεται η προάσπιση των δικαιωμάτων των καπνιστών. οι θαμώνες και μέλη του κόμματος είναι «φανατικοί καπνιστές», κατά τους προβαλλομένους με το δικόγραφο της αιτήσεως ακυρώσεως ισχυρισμούς.
Ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι η απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος στους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 14 παρ. 1 του Συντάγματος, διότι με το κάπνισμα οι αιτούντες εκφράζουν την κοινωνικοπολιτική τους ιδεολογία, την κοσμοθεωρία τους για έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής και εκδηλώνουν τις φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο δε διότι, ανεξαρτήτως του ότι, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενη σκέψη, το κάπνισμα δεν αποτελεί δικαίωμα συνταγματικώς προστατευόμενο, η κατά τα ανωτέρω θεσπιζόμενη απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος (προστασία της δημόσιας υγείας), ενώ, εξ άλλου ο πυρήνας των ρηθέντων δικαιωμάτων, όπως τα αντιλαμβάνονται οι αιτούντες δεν θίγεται, αφού αυτοί έχουν, εν πάση περιπτώσει, το δικαίωμα της εκφράσεως των κοινωνικοπολιτικών και φιλοσοφικών τους πεποιθήσεων με άλλους τρόπους, όπως το κάπνισμα σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους, σε ιδιωτικούς χώρους, η δημοσίευση άρθρων σχετικών με τις απόψεις τους κλπ.
Επειδή, ο ισχυρισμός με τον οποίο προβάλλεται ότι η θεσπιζόμενη με τη διάταξη του άρθρου 32 παρ. 6 του ν. 3868/2010 απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος στους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αντίκειται στο άρθρο 11 του Συντάγματος, το οποίο προστατεύει το δικαίωμα της συναθροίσεως είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, προεχόντως για το λόγο ότι η τυχαία συρροή κόσμου εντός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν αποτελεί συνάθροιση κατά την έννοια του άρθρου 11 παρ. 1 του Συντάγματος.
η ελευθερία του καπνίσματος εντός των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν εμπίπτει στην έννοια της ιδιωτικής ζωής, το απαραβίαστο της οποίας προστατεύεται από τη διάταξη του άρθρου 9 παρ. 1 του Συντάγματος, καθόσον το εν λόγω απαραβίαστο συνδέεται κυρίως με την απαγόρευση της δημοσιοποιήσεως γεγονότων της ζωής του ατόμου χωρίς τη θέλησή του. Συνεπώς, ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι η θεσπιζόμενη απόλυτη απαγόρευση του καπνίσματος εντός των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αντίκειται στο άρθρο 9 παρ. 1 του Συντάγματος πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.
Το μέτρο της απαγόρευσης, στηριζόμενο και στη διάταξη του άρθρου 21 παρ. 3 του Συντάγματος, από την οποία γεννάται ευθεία υποχρέωση του Κράτους με τη λήψη θετικών μέτρων για την προστασία της υγείας των πολιτών, δεν αντίκειται, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Δικαστήριο, στη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος, καθόσον συνιστά θεμιτό περιορισμό της ελευθερίας εν γένει και της επαγγελματικής ελευθερίας των ιδιοκτητών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος ειδικότερα, η φύση δε αυτού δεν καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή την άσκηση της σχετικής επαγγελματικής δραστηριότητος. Τούτο δε, διότι, επιβάλλεται κατά τρόπο γενικό και αντικειμενικό, τελεί δε σε συνάφεια προς το αντικείμενο της ρυθμίσεως και τον επιδιωκόμενο με αυτή σκοπό δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος συνίσταται στην προστασία των πολιτών από τους κινδύνους που εγκυμονεί το κάπνισμα – σύμφωνα με την απολύτως κρατούσα επιστημονική άποψη – για την υγεία τους, τόσο των καπνιζόντων, όσο, και κυρίως, εκείνων που υφίστανται τις επιδράσεις του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους.


ΚΟΙΝΩΣ ΤΟ ΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ 2012 ΚΡΙΝΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ. Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΌ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ ΚΑΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΧΕ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ.
Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.
Ρε μαν ρε μπρο
Άβαταρ μέλους
sigaras
Δημοσιεύσεις: 915
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 26, 2018 9:30 am

Re: Εφαρμογή Αντικαπνιστικού Νόμου/Poll

Δημοσίευση από sigaras »

Επειδή πολλά γράφονται ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:
α) Οι νόμοι δεν είναι αιώνιοι και αλλάζουν με νόμους.
β) Οι νόμοι κρίνονται στην εφαρμογή τους.
γ) Ο τελευταίος νόμος είναι αλήθεια ότι ξεκίνησε δυναμικά αλλά τελευταία, ολοένα και περισσότερο, καπνίζουν σε μπαράκια του κέντρου και σε καφενεία της επαρχίας. Την Παρασκευή το βράδυ σε μπαρ του κέντρου της Αθήνας που ήπια τα ποτάκια μου δεν έβλεπες σχεδόν τον διπλανό σου από την καπνίλα, ώρα 10 το βράδυ. Σε άλλα μπαράκια απλά καπνίζουν μετά τις 12 .
Εκτίμηση για το μέλλον: επειδή οι βορειοκορεάτες που επέβαλλαν το νόμο το έκαναν αποκλειστικά για λόγους επικοινωνίας προβλέπω ότι το πολύ σε 2-3 χρόνια από σήμερα ο νόμος θα έχει ξηλωθεί στην πράξη από τις φιλοπρόοδες καπνιστικές δυνάμεις του τόπου τούτου.
Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε.
Καλές φούμες!
" κι έγιναν τα πάθη μας καπνός..."
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ψηφοφορίες”